Awansowanie sklepu na Dzień ojca!

Dzielimy się wskazówkami: jak zwiększyć sprzedaż przed świętami
Father`s day

Co roku w trzecią niedzielę czerwca obchodzony jest Dzień Ojca. W tym roku święto przypada na 18 czerwca. To święto inspiruje kupujących do znalezienia idealnego prezentu dla ojców, a dla sprzedawców e-commerce to świetna szansa na zwiększenie sprzedaży.

Czy Dzień Ojca jest naprawdę taki ważny?

Dzień Ojca staje się coraz bardziej popularny i co roku obchodzi go coraz więcej osób. Ponad 77% mężczyzn w Stanach Zjednoczonych obchodzi Dzień ojca więc sprzedawcy e-commerce, przewidując ten wakacyjny trend, mogą zwiększyć sprzedaż przed świętami, ponieważ kazda trzecia osoba kupuje prezenty online. Dlatego to święto jest ważne dla Twojego sklepu i to dlatego nie możesz sobie pozwolić na nieprzygotowanie się do atrakcyjnej kampanii marketingowej.

Statystyki prezentów na Dzień Ojca

Konsumenci mają różne plany na świętowanie Dnia Ojca. Dlatego zebraliśmy dla ciebie statystyki dotyczące tego, jak Amerykanie planują świętować Dnia Ojca w tym roku.

  • Wysyłanie kartek to najpopularniejszy prezent na Dzień Ojca. Według Hallmark konsumenci w USA kupują rocznie około 72 milionów kartek świątecznych. To sprawia, że Dzień Ojca jest czwartym co do wielkości świętem wysyłania pocztówek w USA, po Dniu Matki, Walentynkach i Bożym Narodzeniu.
  • Krawaty i ubrania to najpopularniejsze prezenty na dzień ojca po pocztówkach.
  • Poszukiwanie wyjątkowego lub wyjątkowego prezentu pozostaje najważniejszym czynnikiem przy wyborze prezentu na Dzień Ojca dla konsumentów w USA (44%). Równie ważnym czynnikiem jest poszukiwanie prezentu, który przywołuje szczególne wspomnienie (37%).
  • Dwie trzecie (67%) rodziców biorących udział w ankiecie stwierdziło, że prezent, który przywołuje szczególne wspomnienie, jest dla nich droższy i ważniejszy. Wcześniej pisaliśmy o prezentach personalizowanych. Są one odpowiednie zarówno dla Dnia Ojca i Dnia Matki, jak i dla motywów ślubnych.
  • Większość konsumentów planuje kupować prezenty na Dzień Ojca online (40%), a 34% planuje zakupy w centrach handlowych.
  • Zdecydowana większość mężczyzn (54%) planuje kupić prezenty dla ojca lub ojczymom. 5% dla mężczyzn, 12% dla synów, 6% dla dziadków, 9% dla braci, 8% dla przyjaciół i 2% dla ojców chrzestnych.
  • Większość kobiet (45%) planuje kupić prezent dla ojca lub ojczyma. 47% dla męża, 10% dla syna, 4% dla dziadka, 5% dla brata, 5% dla przyjaciół i 1% dla swoich dla ojców chrzestnych.

Badanie trendów wyszukiwania prezentów w ubiegłym roku

Mimo że wiosna jest w pełnym rozkwicie, zakupy na Etsy na Dzień Ojca wkrótce też rozkwitną!

Po lewej stronie znajduje się wykres liniowy pokazujący 15-miesięczną liczbę wyszukiwań w USA dla słowa kluczowego "Prezenty na dzień ojca" na Etsy. Po prawej stronie wykres sektorowy pokazuje kraje, w których znaleźliśmy kupujących dla tego wyszukiwanego hasła.

Spójrzmy na dane eRank z tego okresu ubiegłego roku. Co to jest eRank i jak go używać, pisaliśmy w artykule «eRank: Dlaczego jest i jak go używać?».

Jak widzimy, wyszukiwanie "prezentów na Dzień Ojca" rozpoczęło się w kwietniu 2022 r. z 2170 wyszukiwań. W maju liczba wyszukiwań wzrosła do 213 000!

I uwaga, to tylko jedno słowo kluczowe związane z zakupami na Dzień Ojca. Dodaj kolejne z 75 880 możliwych zapytań.

Policzyliśmy jeszcze 18 kolejnych wyszukiwań związanych z tym świętem, które już w maju 2022 r. znalazły się w TOP-1000 słów kluczowych dla kupujących.

Liczba wyszukiwań osiągnęła szczyt w czerwcu, a następnie ponownie spadła pod koniec lipca.


Przygotowaliśmy porady, dzięki którym będzie można przygotować swój sklep na święta i nie tracić czasu na zwiększenie sprzedaży:

1. Zdecydujcie się, komu będzie sprzedawany produkt.

Najpierw zdefiniuj wasz rynek docelowy. To znaczy, kim są wasze klienci? A dla kogo oni kupują? W Dniu Ojca odbiorcy prezentów wydają się oczywisty. Rodzice, prawda? Ale w rzeczywistości musimy włączyć wszystkie postacie rodziców w życie ludzi. Dziadkowie, ojczymowie, wujkowie, ojcowie chrzestni, mentorzy.

To znaczy, że istnieje szeroka grupa, która dokonuje zakupów: wszystkich płci i w każdym wieku, z wyjątkiem bardzo młodych i bardzo starych. Posiadanie tak szerokiego koła kupujących jest idealne dla sprzedawców na internetowych platformach handlowych.

2. Dobór z prezentów na Dzień Ojca.

Jeśli macie bloga sklepowego, zróbcie post o tym, jakie prezenty są teraz popularne dla tatusiów. Opowiadajcie o swoich produktach, które będą idealnym prezentem. Zilustrujcie swój post najlepszymi filmami i zdjęciami produktów.

Jeśli nie macie własnego bloga, nie martwicie się! Wielu blogerów jest zainteresowanych ofertą reklamowania waszego produktu, więc teraz same czas, aby się z nimi skontaktować.

3. Wyślij wiadomości e-mail z TOP 10 najlepszymi towarami, który będą pasować jako prezent.

Można użyć poczty e-mail, podobnie do postu na blogu, aby zaprezentować opcje prezentów z rzeczami, na które zasługuje najlepszy tata. Koniecznie jest podkreślenie personalizacji lub ofert specjalnych, jakie są oferowane (te prośby trafiły na zeszłoroczny list Top - 1000 słów kluczowych Etsy). Zakończyć swój e-mail można najlepszymi życzeniami dla wszystkich rodziców i przypomnieć, że jest jeszcze czas na zamówienie tego specjalnego prezentu!

4. Ważnie korzystać się z sieci społecznościowych, aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów.

Sieci społecznościowe nadal są potężnym instrumentem marketingowym. Instagram, Pinterest, Facebook i TikTok świetnie nadają się do dzielenia się pomysłami na prezenty i promowania produktów. Wykorzystanie ich w sposób strategiczny może zwiększyć widoczność sklepu i przyciągnąć nowych klientów. Skierujcie uwagę klientów na swój produkt za pomocą odpowiednich hashtagów (#DzieńOjca i wszystkie jego odmiany. Następnie dodajcie swoje specjalne tagi).

Tu jest tylko kilka popularnych słów kluczowych używanych przez kupujących na Etsy z okazji Dnia Ojca w zeszłym maju: spersonalizowane prezenty dla tatusiów; prezenty sportowe dla niego; prezent dla taty własnymi rękami; prezenty kempingowe; prezenty golfowe; kup mu prezenty.

Wybierajcie zdjęcia produktów i filmiki, aby przyciągnąć uwagę kupujących. Pokażcie tata, trzymającego spersonalizowaną szklankę whisky lub niestandardową kamizelkę wędkarską. Macie zachęcić potencjalnego nabywcę do wizualizacji bliskiej osoby z Twoim produktem. Pomaga to sprzedawać.

5. Zorganizujcie wyprzedaż lub zaoferujcie specjalne promocje na Dzień Ojca.

Zorganizowanie wyprzedaży z okazji Dnia Ojca w połowie maja lub wprowadzenie 15% rabatu na wybrane produkty to jeszcze kilka sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów do swojego sklepu. Do tego czasu duża ilość osób będzie zainteresowana zakupem specjalnego prezentu. Dodatkowo można zaoferować specjalną cenę na pudełko prezentowe do święta. Lub w trakcie przygotowania do Dnia Ojca, pomyślicie o bezpłatne pakowanie prezentów, personalizację lub bezpłatną wysyłkę powyżej określonej kwoty.

6. Ważne: zastanówcie się nad drogą do kupującego

Rozważcie dostawę do kupującego z wyprzedzeniem. Ponieważ terminy dostaw przed świętami są bardzo ważne. Im szybciej towar zostanie doręczony do kupującego, tym więcej szansy, że wybierze on wasz sklep.

W przypadku dostawy w USA w ciągu 1-3 dni skorzystajcie się z usług naszego centrum realizacji w Stanach Zjednoczonych. Towary będą już w magazynie i w dniu złożenia zamówienia przez klienta można dokonać wysyłki, wybierając lokalnego przewoźnika.

Ponadto przesyłka skonsolidowana będzie miała dużą przewagę nad wcześniej zaplanowaną dostawą do naszego centrum logistycznego, ponieważ jest korzystna finansowo.

Jeśli towar jest personalizowany i potrzebnie jak najszybciej dostawić go do innego kraju pod wskazany adres, skorzystajcie się z usługi dostawy ekspresowej.

Podsumowując, aby zwiększyć sprzedaż na takich platformach jak Etsy, eBay, Amazon i inne potrzebnie:

- przeanalizować ogólne statystyki przed świętem;

- dokonać analizy zeszłego roku;

- określić swoich kupujących: kto wybiera prezenty i dla kogo;

- opracować propozycje i przygotować posty na ich temat (być może skorzystać z usług blogerów);

- promować swoje towary w sieciach społecznościowych;

- napisać e-maile z ofertami dla klientów;

- opracować promocje lub oferować rabaty;

- wybrać sposób dostawy do kupującego.

Korzystając z tych prostych wskazówek, będzie można przypomnieć o sobie klientom i zwiększyć sprzedaż swojego sklepu.

SkladUSA. You sell we`ll do the rest!

Czy artykuł był dla Ciebie przydatny?
Tak Nie
Bloga

Te artykuły również mogą być 
przydatne dla Ciebie

img
May, 2025
Trendy dla Twojego biznesu: miniatury do domków dla lalek
Dodając miniatury do domków dla lalek do swojego sklepu, nie tylko poszerzasz ofertę, ale także budujesz unikalność mark...
img
May, 2025
Jak tworzyć opisy produktów na Etsy, które sprzedają (i jak pomaga w tym SI)
Sprzedawaj mądrzej, nie ciężej: Odkryj sekrety opisów na Etsy, które konwertują, i magiczną moc SI!
img
Apr, 2025
Kiedy sprzedawać, co oferować i jak dostarczać: Kompletny przewodnik na Dzień Ojca
Jak zaplanować opłacalną kampanię sezonową, czego szukają kupujący na Dzień Ojca i jak wygrać dzięki SkladUSA
img
Apr, 2025
Jak personalizacja winylowa pomaga zwiększyć sprzedaż
Przykłady zastosowań na Etsy, wskazówki dotyczące optymalizacji ofert i gotowe rozwiązania od SkladUSA
img
Apr, 2025
Dzień Sadzenia Drzew: Unikalna Szansa dla Ekologicznych Produktów
Dzień Sadzenia Drzew – Kolejna Okazja dla Sprzedawców E-Commerce na Zwiększenie Sprzedaży Produktów Ekologicznych
img
Mar, 2025
Jak zwiększyć sprzedaż na Dzień Matki 2025: Kluczowe strategie dla sprzedawców e-comm...
Od personalizacji po szybką dostawę – jak sprostać oczekiwaniom klientów i zwiększyć zyski w sezonie świątecznym
img
Mar, 2025
​10 Międzynarodowych Wyzwań w Wysyłce dla Sprzedawców E-commerce i Jak SkladUSA Je Ro...
Międzynarodowa wysyłka to nie tylko etap procesu – to prawdziwe wyzwanie. Sukces Twoich dostaw decyduje o satysfakcji kl...
img
Mar, 2025
​Sezon Ślubny 2025
Jak Sprzedawcy Rękodzieła Mogą Podbić Rynek Ślubny w USA w 2025 Roku
img
Mar, 2025
Wielkanoc 2025 – czas na przygotowania!
Jak zwiększyć sprzedaż na Wielkanoc 2025? Trendy, wskazówki i sekrety sukcesu
img
Feb, 2025
Pomysły na biznes. Kidulting: co to jest i dlaczego to trend?
Jak sprzedawcy rękodzieła mogą zaspokoić popyt wśród zwolenników Kidulting
img
Feb, 2025
Święta w różnych terminach: jak nie przegapić okazji sprzedażowych na rynkach międzyn...
Jak różne daty świąt mogą wpłynąć na Twój biznes
img
Feb, 2025
​Sezon karnawałowy w Europie: czego szukają kupujący na Etsy i jak sprzedać więcej
Sezon karnawałowy to świetna okazja do zwiększenia sprzedaży na Etsy
Awansowanie sklepu na Dzień ojca!Father`s day

Awansowanie sklepu na Dzień ojca!

2023-05-10T13:48:00+03:002024-06-18T17:52:33+03:00Dzielimy się wskazówkami: jak zwiększyć sprzedaż przed świętami